Wednesday, August 24, 2011

Rintihan

Assalamu'alaikum,

Saya sebenarnya tidaklah pandai mengarang mahupun menggubah puisi dan sajak. Apa yang tercatit dalam puisi berikut adalah damba seorang hamba yang perlukan kekuatan untuk mengharungi cabaran hidup. Apapun, harap pembaca menghayati setiap bait ayat dalam puisi (ke sajak?) di bawah ini.


RINTIHAN CINTA-MU, CINTA-KU

Ya Allah...ya Rahman...ya Rahim...
Allahu Rabbi aku minta izin
Bila saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cintaku untuk-Mu berkurang
Hingga membuatkan kulalai
Akan adanya Engkau

Allahu Rabbi aku punya cinta
Bila saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku
Dengan bilangan cinta-Mu
Yang tidak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh

Allahu Rabbi
Izinkan bila suatu saat aku
jatuh hati...
Pertemukanlah kami
Berikanlah kami kesempatan
Untuk lebih mendekati cinta-Mu

Allahu Rabbi...
Pintaku yang terakhir
Seandainya aku jatuh hati
Jangan pernah Engkau palingkan
Wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah pupus
oleh waktu....

-Pencinta-Mu Rabbi-

1 comments:

Anonymous said...

naise! ;)

Post a Comment

sahutan perjuangan

 
Copyright © 2010 Mohamad Azfar. All rights reserved.